Δέκαθλον

ΠΑΙΧΝΙΔΙ

ΔΕΚΑΘΛΟ

Δέκαθλο

Το δέκαθλο είναι ένα σύνθετο αγώνισμα του στίβου το οποίο είναι εμπνευσμένο από το πένταθλο των Ολυμπιακών Αγώνων της αρχαίας Ελλάδας. Πρόκειται αντικειμενικά για το πιο επίπονο αγώνισμα, όχι μόνο λόγω της διάρκειάς του, αλλά και της πολυδιάστατης προπόνησης που είναι υποχρεωμένοι να ακολουθούν οι αγωνιζόμενοι, ώστε να αντεπεξέλθουν σε δέκα διαφορετικά αγωνίσματα. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την καταγωγή του, το έχουν κάνει εξαιρετικά δημοφιλές σε όλον τον κόσμο. Οι δεκαθλητές χαίρουν μεγάλου σεβασμού, ενώ στους Ολυμπιακούς Αγώνες και τις διεθνείς συναντήσεις στίβου, οι νικητές είναι από το πιο αναγνωρίσιμα πρόσωπα της διοργάνωσης.

Το δέκαθλο βρίσκεται στο πρόγραμμα του στίβου από το 1912, στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Στοκχόλμης. Στις διεθνείς διοργανώσεις είναι αποκλειστικά ανδρικό αγώνισμα, όπου οι γυναίκες αγωνίζονται στο έπταθλο. Αποτελείται από δέκα επιμέρους αγωνίσματα και διεξάγεται σε δύο ημέρες, πέντε αγωνίσματα την ημέρα, με την ακόλουθη σειρά:

1η ημέρα
  • 100 μέτρα
  • Άλμα εις μήκος
  • Σφαιροβολία
  • Άλμα εις ύψος
  • 400 μέτρα
  2η ημέρα
  • 200 μέτρα μετ' εμποδίων
  • Δισκοβολία
  • Άλμα επί κοντώ
  • Ακοντισμός
  • 1500 μέτρα

ΓΕΝΙΚΑ:

  • Σε κάθε αγώνισμα παίρνουν μέρος 10 παιδιά από 10 διαφορετικές ομάδες – ένα παιδί από κάθε ομάδα. Σε περίπτωση που οι ομάδες είναι λιγότερες από 10, τότε μπορεί να λειτουργήσει με τον ίδιο ακριβώς τρόπο.
  • Το κάθε παιδί κουβαλά μαζί του την κάρτα συμμετοχής του, πάνω στην οποία ο υπεύθυνος κάθε παιχνιδιού σημειώνει τη βαθμολογία που παίρνει σε κάθε αγώνισμα, έτσι ώστε στο τέλος του Δεκάθλου το κάθε παιδί να χαρίσει στην ομάδα του τους βαθμούς που θα μαζέψει και στα 10 αθλήματα.
  • Νικήτρια θα είναι η ομάδα που θα μαζέψει τους περισσότερους βαθμούς συνολικά.
  • Μπορούμε να βγάλουμε και τα τρία παιδιά με τις ψηλότερες βαθμολογίες ως νικητές του Δεκάθλου.
  • Η επιλογή των αγωνισμάτων γίνεται ως εξής: Το κάθε παιδί παίρνει έναν αριθμό από το 1-10 από σακουλάκι. Έτσι όσοι έχουν τον αριθμό ένα πάνε στο 1ο αγώνισμα, όσοι το 2 στο 2ο και ούτω καθ’ εξής.
  • Η ακολουθία των αγωνισμάτων γίνεται κάθε φορά στον επόμενο αριθμό και στο αγώνισμα που αντιπροσωπεύει.

1ο ΑΓΩΝΙΣΜΑ: Δρόμος 400 μέτρα

  • Τα 400 μέτρα γίνονται γύρω από το γήπεδο του ποδοσφαίρου.  Τα παιδιά με το σφύριγμα κάνουν έναν γύρο του γηπέδου.
  • Ο 1ος παίρνει 10 βαθμούς, ο 2ος 9 βαθμούς και ούτω καθ’ εξής.

2ο ΑΓΩΝΙΣΜΑ: Ακοντισμός

  • Ο Ακοντισμός γίνεται στο αριστερό γήπεδο της καλαθόσφαιρας. Τα παιδιά έχουν τρεις βολές το καθένα με το ακόντιο.
  • Ο 1ος παίρνει 10 βαθμούς, ο 2ος 9 βαθμούς και ούτω καθ’ εξής.

3ο ΑΓΩΝΙΣΜΑ: Άλμα εις μήκος

  • Το Άλμα εις μήκος γίνεται βόρεια της εκκλησίας. Τα παιδιά έχουν τρεις ευκαιρίες το καθένα με το Άλμα εις μήκος.
  • Ο 1ος παίρνει 10 βαθμούς, ο 2ος 9 βαθμούς και ούτω καθ’ εξής.

4ο ΑΓΩΝΙΣΜΑ: Ποδηλασία ή Σκουτερία

  • Η Ποδηλασία ή Σκουτερία γίνεται στο κάτω μέρος (βόρεια) της κατασκήνωσης. Τα παιδιά θα πρέπει να ακολουθήσουν τη διαδρομή που θα τους υποδείξουμε.
  • Ο 1ος παίρνει 10 βαθμούς, ο 2ος 9 βαθμούς και ούτω καθ’ εξής.

5ο ΑΓΩΝΙΣΜΑ: Σφαιροβολία

  • Η Σφαιροβολία  γίνεται στο δεξιό γήπεδο της καλαθόσφαιρας. Τα παιδιά έχουν τρεις βολές το καθένα με τη σφαίρα.
  • Ο 1ος παίρνει 10 βαθμούς, ο 2ος 9 βαθμούς και ούτω καθ’ εξής.

6ο ΑΓΩΝΙΣΜΑ: Δρόμος 200 μέτρα μετ’ εμποδίων

  • Το αγώνισμα αυτό γίνεται στον διάδρομο που ξεκινά από την κεντρική είσοδο της κατασκήνωσης μέχρι και το Αρχηγείο. Για εμπόδια χρησιμοποιούμε χαρτοκιβώτια, κώνους με δοκούς και πλαστικές καρέκλες.
  • Ο 1ος παίρνει 10 βαθμούς, ο 2ος 9 βαθμούς και ούτω καθ’ εξής.

7ο ΑΓΩΝΙΣΜΑ: Δισκοβολία

  • Το αγώνισμα αυτό γίνεται μεταξύ δεξιάς σειράς σκηνών και χώρων υγιεινής. Τα παιδιά έχουν έξι ευκαιρίες το καθένα (με σειρά) να ρίξουν τον δίσκο (φρίσπι) και να βρουν τον στόχο (π.χ. ένα κιβώτιο).
  • Για κάθε πετυχημένο στόχο παίρνουν 2 βαθμούς.

8ο ΑΓΩΝΙΣΜΑ: Άλμα εις ύψος

  • Το αγώνισμα αυτό γίνεται πάνω στο φουσκωτό παιχνίδι. Δίδονται στα παιδιά «στόχοι» τους οποίους θα πρέπει τα παιδιά να κολλήσουν όσο πιο ψηλά μπορούν πηδώντας κοντά στον «φουσκωτό τοίχο». Το κάθε παιδί έχει τρεις ευκαιρίες.
  • Ο 1ος παίρνει 10 βαθμούς, ο 2ος 9 βαθμούς και ούτω καθ’ εξής.

9ο ΑΓΩΝΙΣΜΑ: Δρόμος 1500 μέτρα

  • Τα 1500 μέτρα γίνονται γύρω από τις σκηνές.  Τα παιδιά με το σφύριγμα κάνουν πέντε γύρους στη διαδρομή που τους καθορίζουμε. Σε κάποιο σημείο της διαδρομής τοποθετούμε τη φουσκωτή πισίνα με λίγο νερό, μέσα από την οποία θα πρέπει να περάσουν οι αθλητές.
  • Ο 1ος παίρνει 10 βαθμούς, ο 2ος 9 βαθμούς και ούτω καθ’ εξής.

10ο ΑΓΩΝΙΣΜΑ:Άλμα επί κοντώ

  • Το αγώνισμα αυτό γίνεται στο πλακόστρωτο. Τοποθετούμε τη γραμμή από όπου θα γίνεται το άλμα και στο μέρος όπου θα προσγειώνονται τα παιδιά βάζουμε τα στρωματάκια της γυμναστικής. Έχοντας ένα δοκάρι (μια μακριά βέργα) στα χέρια και παίρνοντας φόρα, τα παιδιά πηδούν πάνω στα στρωματάκια, αφού αρχικά τοποθετήσουν («καρφώσουν») το δοκάρι στο πάτωμα και με αυτό «σπρώξουν τον εαυτό τους «στον αέρα) όσο πιο μακριά μπορούν. Μπροστά από το άλμα τοποθετούμε και ένα εμπόδιο το οποίο θα πρέπει να περάσουν αρχικά. Έχουν τρεις προσπάθειες το κάθε παιδί.
  • Ο 1ος παίρνει 10 βαθμούς, ο 2ος 9 βαθμούς και ούτω καθ’ εξής.
ΑΓΩΝΙΣΜΑ ΟΝΟΜΑ ΧΩΡΟΣ
1ο Δρόμος 400 μέτρα Γήπεδο ποδοσφαίρου
2ο Ακοντισμός Αριστερό γήπεδο καλαθόσφαιρας
3ο Άλμα εις μήκος Βόρεια της εκκλησίας
4ο Ποδηλασία / Σκουτερία Κάτω μέρος κατασκήνωσης
5ο Σφαιροβολία Δεξιό γήπεδο καλαθόσφαιρας
6ο Δρόμος 200 μέτρα μετ’ εμποδίων Διάδρομος Κεντρικής Εισόδου
7ο Δισκοβολία Δεξιά των σκηνών
8ο Άλμα εις ύψος Φουσκωτό παιχνίδι
9ο Δρόμος 1500 μέτρα Γύρω από τις σκηνές
10ο Άλμα επί κοντώ Πλακόστρωτο

ΚΑΡΤΑ  ΑΘΛΗΤΗ

ΟΝΟΜΑ:………………………………………………………………………………………                                                                      ΟΜΑΔΑ: ……………

ΑΓΩΝΙΣΜΑ ΟΝΟΜΑ ΧΩΡΟΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ
1ο Δρόμος 400 μέτρα Γήπεδο ποδοσφαίρου  
2ο Ακοντισμός Αριστερό γήπεδο καλαθόσφαιρας  
3ο Άλμα εις μήκος Βόρεια της εκκλησίας  
4ο Ποδηλασία / Σκουτερία Κάτω μέρος κατασκήνωσης  
5ο Σφαιροβολία Δεξιό γήπεδο καλαθόσφαιρας  
6ο Δρόμος 200 μέτρα μετ’ εμποδίων Διάδρομος Κεντρικής Εισόδου  
7ο Δισκοβολία Δεξιά των σκηνών  
8ο Άλμα εις ύψος Φουσκωτό παιχνίδι  
9ο Δρόμος 1500 μέτρα Γύρω από τις σκηνές  
10ο Άλμα επί κοντώ Πλακόστρωτο  
  ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ