Βρες το κλειδί

ΠΑΙΧΝΙΔΙ

ΒΡΕΣ  ΤΟ  ΚΛΕΙΔΙ

ΠΩΣ ΠΑΙΖΕΤΑΙ:

Βρες το κλειδί!

  • Ομαδικό παιχνίδι για την κατασκήνωση | Ηλικία: Μαθητές: Δημοτικού, Γυμνασίου – Λυκείου.
  • Σε κάθε δοκιμασία αναφέρονται τα απαραίτητα υλικά.
  • Παίζουν πρώτα οι 5 πρώτες ομάδες και στη συνέχεια οι επόμενες 5.
  • Το παιχνίδι παίζεται από ομάδες των 2 ή ατομικά. Ανάλογα με το πόσες ομάδες δημιουργούνται καθορίζουμε και τις  αντίστοιχες δοκιμασίες.
  • Κάθε ομάδα συμμετέχει σε διαδοχικές δοκιμασίες, σε κάθε μία από τις οποίες αντιστοιχεί και 1 κλειδί (αριθμημένα από το 1-10). Σε κάθε δοκιμασία υπάρχει περιορισμός χρόνου και συμμετέχουν 1 ή 2 παίκτες κάθε φορά.
  • Αν η ομάδα περάσει τη δοκιμασία επιτυχώς μέσα στο χρονικό περιθώριο που της δίνεται, τότε παίρνει ένα κλειδί. Αν δεν την περάσει αλλά οι παίκτες της προλάβουν να “βγουν έξω” (να επιστρέψουν δηλαδή στην αφετηρία) ΠΡΙΝ από το τέλος του χρόνου, τότε δεν γίνεται τίποτα (ούτε χάνει ούτε κερδίζει κλειδί). Αν δεν περάσουν τη δοκιμασία και ΔΕΝ προλάβουν να βγουν έξω πριν από το τέλος του χρόνου, τότε “κλειδώνονται” μέσα και η ομάδα χάνει ένα από τα κλειδιά που ήδη έχει για να τους βγάλει. (Αν χάσει κλειδί μία ομάδα και δεν έχει κάποιο να δώσει, τότε μόλις κερδίσει κάποιο δίνει αυτό). Ο κάθε παίκτης που θα συμμετάσχει στη δοκιμασία ΔΕΝ θα έχει μπροστά του χρονόμετρο και δεν θα γνωρίζει πόσος χρόνος του μένει. Οι συμπαίκτες του που θα βρίσκονται πίσω από την αφετηρία θα πρέπει να τον κρατάνε ενήμερο και να τον προειδοποιήσουν εγκαίρως πριν τελειώσει ο χρόνος για να προλάβει να “βγει”.

ΔΟΚΙΜΑΣΙΕΣ:

1. Μαθηματικά μυαλά.

  • Άτομα:
  • Υλικά: 25 μπαλάκια (25Χ5=125 μπαλάκια), κατά προτίμηση όχι πολύ μικρά, 2 πιάτα πλαστικά (2Χ5=10 πιάτα πλαστικά).
  • Τοποθεσία: Εξωτερικός χώρος οριοθετημένος, π.χ. το μισό γήπεδο ποδοσφαίρου.
  • Χρόνος: ~ 1 .

Ο παίκτης θα πρέπει να μαζέψει τα 9 από τα 10 μπαλάκια με τους “πρώτους” αριθμούς και να τα βάλει σε ένα πιάτο πλαστικό. Για κάθε αριθμό που δεν είναι “πρώτος” θα αφαιρείται ένας που είναι. (Πρώτος είναι ένας αριθμός που διαιρείται μόνο με το 1 και με τον εαυτό του. Π.χ: 1,2,3,5,7,11,13,17,19,23).

2. Μεταλλικός γρίφος η παζλ.

  • Άτομα:
  • Υλικά: Μεταλλικός γρίφος ή παζλ (5 μεταλλικοί γρίφοι ή 5 παζλ).
  • Τοποθεσία: Εσωτερικός η εξωτερικός χώρος.
  • Χρόνος: ~ 5 .

Ο παίκτης καλείται να λύσει τον γρίφο ή να συμπληρώσει την εικόνα του παζλ μέσα στο συγκεκριμένο χώρο.

3. Νεροκουβαλητές.

  • Άτομα:
  • Υλικά: Δύο κοντάρια (π.χ. σκουπόξυλα) (2Χ5=10), ένας δίσκος 1Χ5=5), ένα πλαστικό ποτήρι με νερό (1Χ5=5).
  • Τοποθεσία: Εξωτερικός χώρος.
  • Χρόνος: ~ 3 .

Ο κάθε ένας θα κρατάει από ένα κοντάρι (σκουπόξυλο) και οι δυο μαζί θα πρέπει να ισορροπήσουν πάνω σε αυτά ένα δίσκο (ο ένας παίχτης απέναντι από τον άλλο). Η διαδρομή θα περιέχει εμπόδια, ώστε οι παίκτες να πρέπει να μετακινούνται συνεχώς. Το ποτήρι με το νερό θα πρέπει να φτάσει στο τέρμα άθικτο στον καθορισμένο χρόνο.

4. Γρίφος Sudoku.

  • Άτομα:
  • Υλικά: Sudoku (10), 5 μολύβια.
  • Τοποθεσία: Εσωτερικός ή εξωτερικός χώρος.
  • Χρόνος: ~ 5′ .

Επίλυση ενός αρκετά εύκολου Sudoku.

5. Λαβύρινθος.

  • Άτομα:
  • Υλικά: Σπάγκος, καρέκλες (5Χ10=50), μαντήλι (5).
  • Τοποθεσία: Εξωτερικός χώρος.
  • Χρόνος: ~ 5΄ .

Ένας παίκτης θα έχει δεμένα τα μάτια και θα πρέπει να διασχίσει κάποια διαδρομή στην οποία θα υπάρχουν τεντωμένα σκοινιά. Η διαδρομή αυτή θα έχει φτιαχτεί με καρέκλες ή και με άλλα αντικείμενα (τραπέζια, παγκάκια, δέντρα). Ο άλλος παίκτης θα τον κατευθύνει, λέγοντάς του να σκύψει, να σηκώσει κάποιο πόδι κλπ. Αν δει ότι τελειώνει ο χρόνος, μπορεί απλώς να πει «σταματάω» και να βγάλει το μαντήλι – εδώ δεν χρειάζεται να βγει και έξω. Αν στην πορεία ρίξει κάποιο εμπόδιο όμως (σπρώξει κάποια καρέκλα και πέσει, π.χ.), τότε χάνει αμέσως (δεν κλειδώνεται όμως).

6. Οι Πύργοι της Κουζίνας.

  • Άτομα:
  • Υλικά: 4 δοχεία διαδοχικού μεγέθους  (5 σετ).
  • Τοποθεσία: Εσωτερικός ή εξωτερικός χώρος.
  • Χρόνος: ~ 3′- 5′ .

Ο γρίφος με τα 4 δοχεία που από τη μία στήλη πρέπει ο παίκτης να τους πάει σε μία άλλη (σύνολο 3 στήλες). Τα δοχεία ξεκινάνε με τη σειρά από τον μεγαλύτερο (κάτω) προς τον μικρότερο (πάνω). Δεν επιτρέπεται στις μετακινήσεις να μπει μεγάλο δοχείο πάνω από μικρό. Για αυξημένη δυσκολία οι “στήλες” θα βρίσκονται μακριά η μία από την άλλη (π.χ. πάνω σε τραπέζια μερικά μέτρα το ένα από το άλλο).

7. Το καλύτερο σουτ.

  • Άτομα:
  • Υλικά: Μπάλα (5), μπουκάλια με νερό (5Χ1=5)).
  • Τοποθεσία: Εξωτερικός χώρος.
  • Χρόνος: ~ 2′- 5′  (ανάλογα με τον αριθμό των μπουκαλιών).

Ο παίκτης καλείται να πετύχει με σουτ ένα (ή παραπάνω) μπουκάλια με νερό που βρίσκονται σε κάποια απόσταση, κατά προτίμηση υπερυψωμένα.

8. Μία περίεργη διαδρομή.

  • Άτομα:
  • Υλικά: Καρέκλες (5Χ10=50).
  • Τοποθεσία: Εξωτερικός χώρος (κατά προτίμηση πάνω σε γρασίδι ή τάπητα – όχι σε χαλίκια ή χώματα).
  • Χρόνος: ~ 3′ .

Σε κάποιο εξωτερικό χώρο (π.χ. γήπεδο) θα έχουν τοποθετηθεί καρέκλες με τέτοιο τρόπο, ώστε να σχηματίζουν μια διαδρομή. Ο παίκτης θα πρέπει να κάνει αυτή τη διαδρομή έρποντας κάτω από τις καρέκλες, όπου χρειάζεται, και να φτάσει στην άλλη άκρη. Συμπληρωματικά μπορεί να χρειάζεται να πάρει κάτι από την άλλη μεριά και να το επιστρέψει, οπότε να πρέπει να κάνει τη διαδρομή δύο φορές.

9.  Αποκρυπτογράφηση.

  • Άτομα: 1 ή 2.
  • Υλικά: Ένα χαρτί που να έχει κοπεί από πριν (πχ με καταστροφέα χαρτιών) (10 τέτοια χαρτιά), κολλητική ταινία (5).
  • Τοποθεσία: Εσωτερικός χώρος.
  • Χρόνος: ~ 3′- 5′ .

Δίδεται στα παιδιά ένα χαρτί με εικόνα το οποίο έχει κοπεί από πριν. Καλούνται σε καθορισμένο χρόνο να το συναρμολογήσουν και να το κολλήσουν με κολλητική ταινία.

10. Ένας κλασικός γρίφος. 

  • Άτομα:
  • Υλικά: Ένα χαρτί το οποίο περιγράφει τον πιο κάτω γρίφο (10), 5 μολύβια.
  • Τοποθεσία: Εσωτερικός ή εξωτερικός χώρος.
  • Χρόνος: ~ 5′ .

ΓΡΙΦΟΣ:

Έχουμε δύο δοχεία με νερό, ένα των 3 λίτρων και ένα των 5, τα οποία να ΔΕΝ έχουν κάποια ένδειξη για την χωρητικότητά τους. Θέλω να ξεχωρίσω 4 λίτρα νερό, χωρίς να έχω στη διάθεση μου κάτι άλλο εκτός από τα δύο δοχεία. Πώς θα τα καταφέρω;

Τελικός γρίφος

  • Άτομα: 10 (Όλη η ομάδα).
  • Υλικά: 10 κουτιά αριθμημένα από το 1-10, 10 σακουλάκια με τουβλάκια με γράμματα από το Scrabble στο κάθε ένα, χρονόμετρο.

Απλωμένα στο γήπεδο του ποδοσφαίρου (ή σε οποιοδήποτε ανοικτό χώρο) θα υπάρχουν 10 κουτιά «κλειδωμένα». Σε ένα από τα κουτιά θα υπάρχει ο ορισμός κάποιας λέξης (από λεξικό). Οι παίκτες θα πρέπει να βρουν ποια είναι αυτή η λέξη. Τα υπόλοιπα κουτιά θα περιέχουν τουβλάκια με γράμματα (π.χ. από Scrabble) και στο σύνολό τους θα σχηματίζουν τη λέξη. Για κάθε ομάδα που θα συμμετάσχει θα υπάρχει και διαφορετική λέξη, θα πρέπει όμως όλες να είναι στο ίδιο επίπεδο δυσκολίας και κατά προτίμηση με ίδιο αριθμό γραμμάτων – ή 7 ή 8 – ώστε να αντιστοιχεί ένα γράμμα σε κάθε κουτί.

Ανάλογα με το πόσο καλά πήγε η ομάδα θα έχει και αντίστοιχο αριθμό κλειδιών, τα οποία θα «ανοίγουν» τα κουτιά παραδίδοντας το αντίστοιχο κλειδί στους υπευθύνους του παιχνιδιού. Προφανώς αν μία ομάδα έχει πάει καλά στις προηγούμενες δοκιμασίες και έχει περισσότερα κλειδιά, και πιο γρήγορα θα βρει το κουτί με το “γρίφο” και πιο πολλά γράμματα θα έχει στην κατοχή της ώστε να βρει γρηγορότερα τη λέξη που χρειάζεται. Παρόλα αυτά, μια ομάδα που έχει λίγα κλειδιά δεν είναι καταδικασμένη, αφού μπορεί να είναι τυχερή και να ανοίξει γρήγορα το κουτί με το γρίφο. Δε θα έχει όμως αρκετά τουβλάκια με γράμματα. Έτσι θα πρέπει μόνο με την ερμηνεία να βρει τη λέξη. Αν μία ομάδα φτάσει στον τελικό χωρίς κανένα κλειδί στην κατοχή της, παίρνει ένα κλειδί για να μπορεί να συμμετάσχει και το οποίο θα ανοίγει το κουτί με το “γρίφο”. (Εναλλακτικά μπορεί να αποκλείεται από τον τελικό, αυτό όμως σημαίνει ότι αν μία ομάδα στην πρώτη φάση του παιχνιδιού χάσει 2-3 κλειδιά, δεν θα έχει νόημα να συνεχίσει – τα κλειδιά που θα κερδίζει θα πηγαίνουν στη θέση των κλειδιών που έχασε). Η όλη προσπάθεια θα χρονομετρείται.

Τελικά η ομάδα που θα βρει τη λέξη της γρηγορότερα θα είναι η νικήτρια.

ΛΕΞΕΙΣ ΓΙΑ ΕΡΜΗΝΕΙΑ: 

*Το 1 για το δημοτικό και το 2 για το γυμνάσιο και λύκειο.

  1. ΑΦΕΨΗΜΑΤΑ: ζεστά ροφήματα από βρασμένα διηθημένα φυτικά μέρη.

ΠΑΡΑΠΤΩΜΑ: σοβαρό σφάλμα – παραβίαση του νόμου ή του ηθικού κανόνα.

  1. ΑΠΟΦΑΤΙΚΟ: αυτό που δηλώνει ή περιέχει άρνηση.

ΟΡΥΜΑΓΔΟΣ: δυνατός θόρυβος από πολλούς διαφορετικούς ήχους.

ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΟΜΑΔΑ:

*Τα γράμματα που περιέχονται στις πιο πάνω λέξεις.

ΕΡΜΗΝΕΙΑ   ΛΕΞΕΩΝ

ΔΗΜΟΤΙΚΟ:

Ζεστά ροφήματα από βρασμένα διηθημένα φυτικά μέρη.

Ζεστά ροφήματα από βρασμένα διηθημένα φυτικά μέρη.

Ζεστά ροφήματα από βρασμένα διηθημένα φυτικά μέρη.

Ζεστά ροφήματα από βρασμένα διηθημένα φυτικά μέρη.

Σοβαρό σφάλμα – παραβίαση του νόμου ή του ηθικού κανόνα.

Σοβαρό σφάλμα – παραβίαση του νόμου ή του ηθικού κανόνα.

Σοβαρό σφάλμα – παραβίαση του νόμου ή του ηθικού κανόνα.

Σοβαρό σφάλμα – παραβίαση του νόμου ή του ηθικού κανόνα.

Σοβαρό σφάλμα – παραβίαση του νόμου ή του ηθικού κανόνα.

Σοβαρό σφάλμα – παραβίαση του νόμου ή του ηθικού κανόνα.

Σοβαρό σφάλμα – παραβίαση του νόμου ή του ηθικού κανόνα.

ΓΥΜΝΑΣΙΟ & ΛΥΚΕΙΟ:

Αυτό που δηλώνει ή περιέχει άρνηση.

Αυτό που δηλώνει ή περιέχει άρνηση.

Αυτό που δηλώνει ή περιέχει άρνηση.

Αυτό που δηλώνει ή περιέχει άρνηση.

Αυτό που δηλώνει ή περιέχει άρνηση.

Αυτό που δηλώνει ή περιέχει άρνηση.

Δυνατός θόρυβος από πολλούς διαφορετικούς ήχους.

Δυνατός θόρυβος από πολλούς διαφορετικούς ήχους.

Δυνατός θόρυβος από πολλούς διαφορετικούς ήχους.

Δυνατός θόρυβος από πολλούς διαφορετικούς ήχους.

Δυνατός θόρυβος από πολλούς διαφορετικούς ήχους.

Δυνατός θόρυβος από πολλούς διαφορετικούς ήχους.

Δυνατός θόρυβος από πολλούς διαφορετικούς ήχους.

Α Φ Ε Ψ Η
Μ Α Τ Α  
Π Α Ρ Α Π
Τ Ω Μ Α  
Ο Ρ Υ Μ Α
Γ Δ Ο Σ  
Α Π Ο Φ Α
Τ Ι Κ Ο  

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ  ΟΜΑΔΩΝ

Α/Α ΠΑΙΧΝΙΔΙ                    
    10η
1 Μαθηματικά μυαλά                       
2 Μεταλλικός γρίφος ή παζλ                    
3 Νεροκουβαλητές                    
4 Sudoku                    
5 Λαβύρινθος                    
6 Οι Πύργοι της Κουζίνας                    
7 Το καλύτερο σουτ                    
8 Μία περίεργη διαδρομή                    
9

Αποκρυπτογράφηση

                   
10

Ένας  κλασικός γρίφος

                   
11 Τελικός γρίφος                    
  ΣΥΝΟΛΙΚΗ  ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ